LIVETS BUKETTER BY DAISYVIOLA

Buketter är kul! Jag fick möjligheten att göra två buketter till en utställning på Flynderupgård i Espergärde. Det var en utställning som handlade om ”Livets buketter” och Blomsterbutikken fick temat ”Student”. Jag gjorde en stomme av kaprifolgrenar och sen gjorde jag buketten i stommen. Material som jag använt är:

Lila rosor,orange nejlika,nejlika ‘Viper Wine (min favvo nejlika)cerise bouvardia,Vanda orchidé ‘Pink Magic’,cerise calla,humle rankor,bergenia blad,gräs,eucalypthus blad lite knappar och nålar=)

På den sista bilden har jag limmat på små mini-studentmössor i buketten,för att fånga upp temat.

IMG_4763 IMG_4764 IMG_4765  IMG_4768 IMG_4769 IMG_4772

Superkul att få lov att vara med på detta=) Hopas du gillar buketterna lika mycket som jag.  IMG_4770IMG_4762

Jag tänkte så här att kaprifolens grenar skulle symbolisera studentens alla möjliga vägar in i framtiden och med ett nytänkande vad gäller färgerna. Med min touch på!

IMG_4774 Ha en trevlig eftermiddag!

2 tankar om “LIVETS BUKETTER BY DAISYVIOLA

Lämna en kommentar